ייעוץ וסיוע משפטי בנושא דיני תעופה, תיירות ומלונאות

עורך דין תעופה

עורך דין מומחה לדיני תעופה ותיירות ינחה אתכם כיצד עליכם להתנהל כדי לזכות בתביעה נגד חברת תעופה, סוכן נסיעות או כל גורם אחר שמכר לכם כרטיסי טיסה או חבילות נופש הכוללות טיסות, מלונות, העברות, הדרכה מקצועית ושירותים נוספים.
עורך דין תעופה

מדוע רצוי להגיש תביעה נגד חברת תעופה בעזרת עורך דין?

המראת מטוס היא מחזה נפלא לכל הדעות, ודאי כשאתם בעצמכם נמצאים עליו בדרך לחופשת חלומותיכם. עיכוב קל של מספר דקות בטיסה הוא דבר שכיח למדי בעולם התעופה האזרחית ואף ניתן לומר כי רוב מוחלט של הטיסות אינן ממריאות ונוחתות במועד המדויק שנקוב בכרטיס שנמכר לצרכן אלא באיחור סביר של 15-30 דקות בלבד. הבעיה מתחילה כשטיסה נדחית במספר שעות או מבוטלת לגמרי על ידי חברת תעופה.

יחידים, זוגות, משפחות וקבוצות שחופשתם נפגעה כתוצאה משינויים בשעות ובמועדי הטיסות שלהם במהלך השנים האחרונות יכולים לפנות לעזרתו של עורך דין לענייני תעופה כדי להגיש תביעות כספיות נגד כל הגורמים שאחראים לפצותם במקרה של דחיית או ביטול טיסה, לרבות מפעילי טיסות, סוכנויות נסיעות, סיטונאיות תיירות ומארגני טיולים מאורגנים.

חשוב מאוד להתייעץ עם עורך דין לפני הגשת תביעות נזיקין נגד חברות תעופה מקומיות וזרות כאחד מכיוון שהן נוטות להתעלם מבקשות לקבלת החזרים כספיים של לקוחות או להתייחס בחוסר רצינות לדרישות כספיות המופנות אליהן על ידי נוסעים אשר אינם מלווים בעו"ד שמכיר היטב את כל החוקים והתקנות החלים על עסקים הפעילים בענף התעופה בישראל ובעולם.

עורך דין מבהיר: ניתן לקבל החזר כספי לאחר ביטול טיסה מצד הלקוח

בהתאם לחוק הגנת הצרכן, תשמ"א-1981, זכותכם לבטל עסקת מכר שביצעתם מרחוק באמצעות אתר אינטרנט של חברת תעופה או שיחת טלפון עם ספק שירותי תיירות תוך 14 ימים ממועד הזמנת הטיסה או חבילת הנופש, זאת בתנאי שנותרו לכם יותר משבעה ימי עסקים עד מועד הטיסה. במידה והעסקה לא בוצעה מרחוק, תוכלו לבטלה תוך 14 ימים מביצועה, כל עוד נשארו לכם מעל ארבעה עשר ימים שאינם ימי מנוחה עד מועד הטיסה.

אזרחים ותיקים מעל גיל 65, אנשים עם מוגבלויות ועולים חדשים שעלו לישראל בחמש השנים האחרונות זכאים לבטל עסקה שנערכה מחוץ למשרדי חברת התעופה או התיירות תוך ארבעה חודשים מיום הזמנת הטיסה או החופשה, כאשר החברה רשאית לגבות מכם דמי ביטול בגובה 5% או 100 ש"ח (הנמוך מביניהם) לכל כרטיס טיסה. שימו לב כי חוק הגנת הצרכן חל רק על חברות שברשותן נציגות רשמית במדינת ישראל.

אילו תביעות עורך דין יכול לעזור לכם לנהל נגד חברות תעופה?

משרד עורכי דין המתמחה בדיני תעופה יכול לסייע לכם לנסח סוגים שונים של תביעות אזרחיות נגד חברות תעופה ישראליות ובינלאומיות, כולל תביעות קטנות בעילות שונות אם ברצונכם להגיש תביעה קטנה שגובהה עד כ-35 אלף ש"ח או תביעות ייצוגית אם אתם מייצגים קבוצה גדולה של צרכנים שנפגעו מחברת תיירות. למעשה, באפשרותכם לנהל תביעה כספית בכל פעם בה נגרמים לכם נזקים ישירים ועקיפים באשמת גורם אחר.

הקפידו לשמור את כל המסמכים הרלוונטיים לטיסתכם ולכל נזק ישיר או עקיף שנגרם לכם בעקבות שינוי תנאי כרטיס הטיסה על מנת שתוכלו להוכיח את טענותיכם בבית המשפט. למשל, רצוי שתצרפו לתביעתכם את האסמכתאות הבאות:

• כרטיס הטיסה המקורי והחלופי ככל שיש כזה.

• תכתובות והקלטות של שיחות שניהלתם עם נציגי החברה.

• חשבוניות וקבלות עבור הוצאות נלוות כגון אוכל ושתייה, תחבורה ציבורית, שירותי הארחה, תקשורת בינלאומית וכד'.

• תלושי שכר לשכירים או אישור מרואה חשבון לעצמאים המעוניינים לתבוע פיצויים בגין אובדן ימי עבודה או הכנסות.

• תיעוד לכך שחוויתם עוגמת נפש וסבל רב נוכח ביטול הטיסה על ידי חברת התעופה.

• מסמכים המעידים כי שילמתם מבעוד מועד עבור שירותים ומוצרים שלא התאפשר לכם להנות מהם בסופו של דבר מאחר וטיסתכם לא הגיעה ליעדה במועד המתוכנן.

• הוכחה שחברת תעופה סירבה לספק לכם שירותי סיוע להם הייתם זכאים מתוקף חוק שירותי תעופה ("חוק טיבי") תעזור לכם לזכות בפיצוי כספי של עד 11,540 ש"ח ללא הוכחת נזק.

• תמונות וסרטונים המעידים על כך שהועברתם למטוס אחר מזה שרשום בכרטיס שלכם או למחלקה ברמה נמוכה יותר מזו ששילמתם עבורה ממיטב כספכם.

סיוע משפטי של עורך דין לענייני תעופה אזרחית ומסחרית

ביכולתכם להסתייע בעורך דין מומלץ הבקיא בחוקי התעופה וברגולציה הנלווית להם גם לצורך המטרות הבאות:

• ניסוח ערעור על החלטה של חברת תעופה מקומית או זרה לגבי החזר כספי שמגיע לכם לקבל ממנה על פי החוק.

• שליחת מכתב התראה טרם נקיטת הליכים משפטיים נגד חברת תעופה אם היא פגעה בזכויותיכם כנוסעים.

• ניהול משא ומתן עם החברה במטרה להגיע לכדי הסכם פשרה שיזכה אתכם בפיצוי כספי הולם עוד לפני שתצעדו לראשונה במסדרונות בית המשפט.

• בחינת זכאותכם לקבלת פיצויים במקרים של ביטולי טיסות במצבי חירום ביטחוניים כמו מלחמה.

• הגשת תביעת ביטוח בעזרת עורך דין תעופה לאחר אירוע של פציעה בטיסה.

יצירת קשר לקבלת ייעוץ חינם

הסבר של עורך דין דיני תיירות על חוק שירותי תעופה הישראלי ("חוק טיבי")

חוק שירותי תעופה (פיצוי וסיוע בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה), תשע"ב-2012, המכונה בפי הציבור "חוק טיבי" על שם ח"כ אחמד טיבי שהיה אחד מיוזמיו, מגדיר את שירותי הסיוע וגובה הפיצויים הכספיים אותם זכאים לקבל אנשים שנפגעים עקב עיכוב משמעותי בהמראה ובנחיתה של מטוס או ביטול טיסה על ידי חברת תעופה. כמו כן, החוק קובע מהו הפיצוי לו זכאי נוסע במקרה של הקדמת טיסה מצד מארגנה.

לדוגמה, במצבים בהם חברת תעופה פונה אליכם פחות מ-14 ימים לפני מועד הטיסה המקורי ומודיעה לכם על הקדמת טיסה בחמש שעות או יותר הנכם רשאים לדרוש ממנה בחזרה את כספכם או להורות לה להנפיק לכם כרטיס טיסה חלופי. ככל שהטיסה הוקדמה ביותר משמונה שעות, החברה נדרשת להשיב לכם את מלוא התמורה שקיבלה עבור הכרטיס בתוספת פיצוי כספי המשתנה בהתאם למרחק הטיסה.

איזה פיצוי וסיוע מגיעים לכם במקרה של עיכוב או איחור בטיסה?

המומחים של משרד עורכי דין ונוטריון שרון הלוי הכינו לכם רשימה של כל החובות המוטלות על חברות תעופה במקרה של עיכוב או איחור בטיסה מכוח חוק שירותי תעופה ("חוק טיבי"):

• עיכוב של עד שעתיים בטיסה מחייב את מפעילה להעניק לכם מזון, משקאות ושירותי תקשורת, כלומר לאפשר לכם לבצע שיחת טלפון, לשלוח פקס או לכתוב דואר אלקטרוני.

• איחור של חמש עד שמונה שעות בהמראה ובנחיתה יזכה אתכם בקבלת מלוא כספכם בחזרה או בכרטיס טיסה חלופי. במידה והטיסה החלופית שהוצעה לכם מתקיימת רק יום למחרת, החברה מחויבת לדאוג לכם לשירותי לינה והסעה הלוך ושוב לשדה התעופה.

• עיכוב של מעל שמונה שעות בטיסה כבר ייחשב כביטולה המוחלט – מה שיקנה לכם זכות לקבלת פיצוי כספי מחברת התעופה, זאת בנוסף להחזר מלא של עלות הכרטיס והתשלומים הנלווים לו.

עורך דין יסייע לכם לדרוש פיצוי בגין ביטול טיסה על ידי חברת תעופה

טיסה שכלל לא התקיימה או שהמריאה ונחתה באיחור של מעל שמונה שעות ממועדה המקורי תיחשב כאילו בוטלה על ידי חברת התעופה בתנאי שהגעתם לעמדת הצ'ק אין ולשער העלייה למטוס במועדים המופיעים על הכרטיס שבידכם. במצב של ביטול טיסה, החקיקה והפסיקה אינן מותירות מקום לספק לגבי חובתה של החברה לפצותכם באופן הולם.

בכדי שחברת תעופה תעביר לחשבון הבנק שלכם את הכסף שמגיע לכם, עליכם לפנות אליה בכתב ולדרוש ממנה להחזיר לכם את מלוא התשלום, לתת לכם כרטיס טיסה חלופי למועד שמתאים לכם או לשלוח אליכם שובר זיכוי בעל תוקף של שנה לכל הפחות אותו תוכלו למכור לאדם אחר או להמיר לכסף בסוף התקופה, זאת לפי רצונכם והעדפתכם האישית. באפשרותכם לכתוב לחברה מכתב בעצמכם או לבקש מעורך דין שיעשה זאת עבורכם.

כאמור, נוסעים שטיסתם בוטלה כליל צריכים למסור לחברת התעופה מכתב דרישה לפיצוי כספי באופן עצמאי או באמצעות עורך דין מומחה לדיני תעופה כמתחייב בחוק, כאשר לצד החזר מלא של עלות כרטיסי הטיסה ששילמתם עבורם אתם אמורים לקבל פיצוי נוסף כמפורט להלן:

• ביטול טיסה שמרחקה עד 2,000 ק"מ מזכה אתכם ב-1,440 ₪ עבור על כרטיס שבוטל.

• ביטולי טיסות שמרחקן 2,000 עד 4,500 ק"מ מחייבים את החברות לפצותכם בסכום של 2,310 ש"ח.

• ביטול טיסה שמרחקה גדול מ-4,500 ק"ג מקנה לנוסעים פיצוי בגובה 3,460 ש"ח.

הגשת תביעות נגד חברות תעופה עקב ביטולי טיסות פניות ארציות

כשמדובר בטיסות פנים ארציות, כמובן שגובה הפיצוי הכספי לו תהיו זכאים במקרה של ביטול טיסה על ידי חברת תעופה יהיה נמוך יותר מאשר בטיסות בינלאומיות. לפניכם מספר דוגמאות לכך:

• איחור של מעל שלוש שעות בטיסה שממריאה מתל אביב (שדה דב), נמל התעופה בן גוריון (נתב"ג) או חיפה לכיוון אילת יזכה אתכם בפיצוי מקסימלי של 280 ש"ח.

• עיכוב של מעל שלוש שעות בטיסה שממריאה מתל אביב (שדה דב) לכיוון עין יהב או ראש פינה (מחניים) יקנה לכם פיצוי מרבי של 170 ש"ח.

• דחיית טיסה יותר משלוש שעות בכל קו תעופה פנים ארצי אחר תיחשב כביטולה מצד חברת התעופה ותוכלו לדרוש ממנה פיצוי בגובה 230 ש"ח.

6 מצבים בהם עורך דין לא יכול לסייע לכם לקבל פיצוי מחברת תעופה

באופן כללי, חברות תעופה אינן מחויבות לפצותכם מעבר לעלות הכרטיס אם מתרחש אחד מ-6 האירועים הבאים:

1. ביטול טיסה מחמת כוח עליון כמו מזג אוויר.

2. עיכוב בטיסה בשל שביתה או השבתה מוגנות.

3. דחיית טיסה כדי להימנע מחילול שבת או חג.

4. חברת תעופה הודיעה לכם על ביטול טיסה יותר מ-14 ימים לפני מועדה.

5. החברה פנתה אליכם 7 עד 14 ימים לפני מועד הטיסה והציעה לכם טיסה חלופית שצפויה להמריא עד שעתיים לפני מועד הטיסה המקורית ולנחות עד ארבע שעות אחרי מועד הנחיתה המקורי.

6. קיבלתם פנייה מחברת תעופה פחות מ-7 ימים לפני מועד הטיסה והוצעה לכם טיסה חלופית שצריכה להמריא עד שעה לפני המועד המקורי ולנחות עד שעתיים לאחר המועד המקורי בו הייתה אמורה לנחות ביעדה.

עורך דין ינחה אתכם כיצד לתבוע פיצויים מחברת תעופה אירופאית

תקנה EC 261/2004 של האיחוד האירופי, המתווה את מדיניות הפיצויים אליה כפופות חברות תעופה שממריאות משדה תעופה הנמצא בשטח האיחוד האירופי או שנוחתות בו אם מקום מושבן המרכזי נמצא במדינה החברה באיחוד האירופי, נחשבת לאחת האמנות הבינלאומיות החשובות ביותר בעולם התעופה האזרחית של המאה ה-21.

בהתאם לחוק התעופה האירופי, אדם שטיסתו עוכבה יותר משלוש שעות רשאי לשכור את שירותיו של עורך דין תעופה כדי שיפנה בשמו לחברת התעופה וידרוש ממנה פיצוי בגובה מאתיים וחמישים יורו לטיסות שמרחקן עד 1500 ק"מ, ארבע מאות יורו לטיסות שמרחקן 1500 עד 3,500 ק"מ או שש מאות יורו לטיסות שמרחקן גדול מ-3,500 ק"מ.

12 בעיות נוספות שאפשר לפתור באמצעות עורך דין מומחה לטיסות

תביעות נגד חברות תעופה העוסקות בתובלה אווירית בינלאומית מוגשות לבתי המשפט באמצעות עורך דין מומחה לדיני תעופה מסיבות שונות ומגוונות, למשל בעקבות מחלוקת משפטית על מועד ההמראה של הטיסה או אחת מ-12 הבעיות הבאות:

1. פספוס טיסת המשך.

2. איחור בטיסת קונקשן הכוללת עצירת וחניית ביניים.

3. אי הגעה לטיסה מצד נוסע.

4. רישום יתר (אובר בוקינג) לטיסה.

5. אי העלאת נוסע לטיסה מסיבה שאינה מוצדקת.

6. סירוב להעלות נוסע למטוס או להטיסו.

7. איחוד טיסות עקב תקלה טכנית במטוס.

8. השמדה של כבודה.

9. נזק למזוודה.

10. עיכוב או איחור בהגעת מזוודה ליעדה הסופי.

11. אובדן כבודה פרטית או מטען מסחרי.

12. איבוד מזוודה או ציוד יקר ערך אחר.

מתי עוד אנשים פונים לעזרתו של עורך דין לענייני תעופה ותיירות?

דחיית טיסה סדירה או ביטולה של טיסת שכר אינן הסיבות היחידות בגינן אנשים פונים למשרדו של עורך דין לענייני תעופה, שכן כמומחה למשפט ישראלי ובינלאומי המכיר את כל הוראות החוק, הכללים והנהלים של חברות התעופה הוא יכול לעזור לכם בתחומים אזרחיים ומסחריים רבים, לרבות אלו הבאים:

• סוגיות משפטיות של בעיות בטיחות בטיסה, תאונות מטוסים ואסונות תעופה.

• תביעה נגד חברת תעופה בגין פגיעה בזכויות המוקנות לנוסעים מכוח אמנת מונטריאול או אמנת ורשה אשר מגדירות את אחריותם של מארגני טיסות כלפי טסים במקרים של נזקי גוף, מוות ופגיעה בכבודה או בטובין.

זכויות עובדים בחברות תעופה מקומיות וזרות.

• השגת אישור כניסה לישראל.

• ביטול צו עיכוב יציאה מהארץ.

תאונות עבודה במסגרת נסיעות עסקיות לחוץ לארץ.

• תביעת ביטוח נסיעות פרטיות לחו"ל, ביטוח כבודה או ביטוח רכוש.

• ארגוני תעופה, חוזים והסכמים בינלאומיים.

• עתירה מנהלית נגד רשות שדות התעופה.

חדלות פירעון ושיקום כלכלי של חברת תעופה, תיירות או מלונאות.

• שילוח בינלאומי של מיטלטלין או משלוח אווירי של טובין.

תביעות אזרחיות נגד בתי מלון, סוכנויות השכרת רכב, חברות הסעות, מדריכי טיולים, מורי דרך וכיוצ"ב.

לקבלת ייעוץ משפטי מעורך דין תעופה מומלץ, התקשרו אלינו לטלפון: 077-501-3088 או שלחו לנו הודעה לוואטסאפ (WhatsApp): 052-699-8771

עורך דין ונוטריון שרון הלוי - תמונה כרטיס ביקור דיגיטלי

בעל תואר ראשון במשפטים בהצטיינות יתרה ורישיון נוטריון מטעם משרד המשפטים. עו"ד ונוטריון הלוי בעל ניסיון של למעלה מ-16 שנה, מתמחה בהוצאה לפועל, חדלות פירעון (פשיטת רגל) ודיני עבודה. הוא סייע לאלפי ישראלים לצאת לחיים כלכליים חדשים ורואה בעבודתו שליחות.

יצירת קשר מיידית עם עורך דין

תרצו לקבל מענה ישירות מעורכי הדין של המשרד?
רשמו מספר טלפון, לחצו על הכפתור ודברו אתנו בוואטסאפ כבר עכשיו: